info
Koupí licence nejenže získáte plný přístup ke všem funkcím, ale hlavně podpoříte tento projekt. Děkujeme.
Kupte si licenci

Tento web je určen hlavně pro registrované uživatele. Přihlaste se pomocí loginu a hesla nebo pomocí účtu Microsoft nebo Google.

4. S.Š.

Jaký předmět si chceš procvičit?

Objevte nová cvičení v kategorii: 4. S.Š.

Kombinace

Určete počet kombinací 4.třídy z pěti prvků bez opakování.
C(4, 5) =
Vypočtěte:
11
8
=
Na lyžařské trati jede 17 závodníků. Do finále postupuje prvních šest. Kolik je možností na postupující šestici?
C =
Učitel má připravených 7 příkladů z aritmetiky a 10 z geometrie. Na písemku chce dát: 4 aritmetické příklady a 5 geometrických příkladů. Kolik má možností sestavení různých zadání?
C =
Ve třídě je 16 žáků a je třeba zvolit třídní výbor, který bude mít 2 členy. Kolik různých výborů může být sestaveno?
C =

Permutace

Určete, kolika způsoby se může seřadit 5 chlapců a 6 děvčat při nástupu v tělocviku, jestliže mají všechna děvčata stát u sebe.
P =
Určete, kolika způsoby se mohou seřadit 4 chlapci jestliže Honza a Jonáš chtějí stát vedle sebe.
P =
Určete počet všech šesticiferných přirozených čísel sestavených jen z číslic 2, 3, 4, 5, 6, 8, která se neopakují?
P =
Vedení sportovního klubu tvoří 1 muž a 1 žena. Určte kolika způsoby z nich lze vybrat předsedu a trenéra?
V =
Ve školském výboru jsou 3 žáci. Kolika způsoby se z nich dá vybrat předseda, místopředseda a jednatel?
P =

Základní orientace v komplexní rovině - Zápis

Nakreslete obraz čísla z:
z = 7 - 5i
Určete algebraický tvar komplexního čísla z, jehož obraz je zobrazen v grafu:
z = ⋅ i
Nakreslete obraz čísla z:
z = 5 + i
Nakreslete obraz čísla z:
z = 1 - 3i
Určete algebraický tvar komplexního čísla z, jehož obraz je zobrazen v grafu:
z = ⋅ i