4. S.Š.
Jaký předmět si chceš procvičit?
Objevte nová cvičení v kategorii: 4. S.Š.
Kombinace
Určete počet kombinací 4.třídy z pěti prvků bez opakování.
C(4, 5) =
Vypočtěte:
11
8
Na lyžařské trati jede 17 závodníků. Do finále postupuje prvních šest. Kolik je možností na postupující šestici?
C =
Učitel má připravených 7 příkladů z aritmetiky a 10 z geometrie. Na písemku chce dát: 4 aritmetické příklady a 5 geometrických příkladů. Kolik má možností sestavení různých zadání?
C =
Ve třídě je 16 žáků a je třeba zvolit třídní výbor, který bude mít 2 členy. Kolik různých výborů může být sestaveno?
C =
Permutace
Určete, kolika způsoby se může seřadit 5 chlapců a 6 děvčat při nástupu v tělocviku, jestliže mají všechna děvčata stát u sebe.
P =
Určete, kolika způsoby se mohou seřadit 4 chlapci jestliže Honza a Jonáš chtějí stát vedle sebe.
P =
Určete počet všech šesticiferných přirozených čísel sestavených jen z číslic 2, 3, 4, 5, 6, 8, která se neopakují?
P =
Vedení sportovního klubu tvoří 1 muž a 1 žena. Určte kolika způsoby z nich lze vybrat předsedu a trenéra?
V =
Ve školském výboru jsou 3 žáci. Kolika způsoby se z nich dá vybrat předseda, místopředseda a jednatel?
P =
Základní orientace v komplexní rovině - Zápis
Nakreslete obraz čísla z:
z = 7 - 5iUrčete algebraický tvar komplexního čísla z, jehož obraz je zobrazen v grafu:
z =
⋅ i
Nakreslete obraz čísla z:
z = 5 + iNakreslete obraz čísla z:
z = 1 - 3iUrčete algebraický tvar komplexního čísla z, jehož obraz je zobrazen v grafu:
z =
⋅ i